• nl
  • Veilig internetbankieren​
Manageable area
Reordering, deleting and adding items
is allowed on regular pages

Veilig internetbankieren​

In de media lezen we geregeld over gevallen van fraude bij het internetbankieren. Wilt u weten hoe u fraude kunt voorkomen, wat de bank doet om fraude te voorkomen, of wat u moet doen als u een e-mail of telefoontje ontvangt waarvan u vermoedt dat het te maken heeft met fraude?
​Wij beantwoorden hieronder al deze vragen.

Wat doet de bank om fraude te voorkomen?​

Uw transacties en persoonlijke gegevens worden beveiligd op drie niveaus: op operationeel niveau, op het vlak van internet, en op niveau van de Internetservers van de bank.

Internetfraude en fraude via andere media​

 Door zich voor te doen als een vertrouwde entiteit proberen fraudeurs persoonlijke gegevens, zoals uw gebruikersnaam, wachtwoord of het nummer van uw credit card, te pakken te krijgen. Deze praktijk heet "phishing" of "hengelen". 

Hoe kunt u fraude voorkomen?​

Hier vindt u diverse praktische beveiligingstips voor het gebruik van My Degroof Petercam.

Wat als u fraude vermoedt?​

Breng in elk geval de Digital Care Service op de hoogte , en we zullen kijken of alles in orde is aan onze kant, of we actie moeten ondernemen.